18.8.07

مرد ایرانی و غیرت

شنبه،27 امرداد 1386

مردای ایرانی گاهی باعث تعجب می‌شن. می‌پرسید چرا؟ الان می‌گم. یه چیزی هست که اسمش غیرته. همه هم باهاش آشنا هستید این غیرت رو در وجود مردای ایرانی فراوان می‌تونید پیدا کنید. منظورم غیرت روی همسر و ناموس و این حرفاست. اما یه چیزی که خیلی برام جالبه اینه که این رگ غیرت فقط وقتی به جوش میاد که طرف مقابل هم ایرانی باشه. حالا با مثال براتون بیشتر توضیح میدم. یکی از دوستان تعریف می کرد که رفته بودن پارک آبی دوبی. همینطور که با لباس مخصوص شنا در صف ایستاده بودن شروع می کنن با هم دیگه فارسی حرف زدن. دو نفر جلویی اونها هم یک زن و شوهر ایرانی بودن. شوهره تا صدای مردان هموطن رو می شنوه پشت سر زنش می‌ایسته و دستاش هم از دو طرف کمی باز می‌کنه یه جورایی سپر می‌شه برای خانم که مبادا چشم نامحرمان هموطن به تن و بدن خانم بیفته.
از این دست صحنه ها اینجا هم خیلی می‌بینم. یعنی خانمه تو خیابون که میره لخت و پتی اما تو مهمونی ایرانی لباس پوشیده تنش می کنه. حالا من نمیدونم مردهای ایرانی خیلی مرد هستن و بقیه کمتر مرد هستن که خانم‌ها باید جلوی اونها لباساشون پوشیده باشه یا اینکه آقایان ما جنس خراب خودشون رو خوب می‌شناسن که رو خانم‌ها این مدلی تعصب نشون میدن یا اینکه فکر می‌کنن که اگر خانمشون آزاد باشه هموطن‌هاشون فکر می‌کنن طرف اومده خارج غیرت رو داده به باد فنا.
راستی تا کی باید یه نفری به اسم غیرت در لباس پوشیدن یکی دیگه دخالت کنه؟ اصلاً این غیرت رو نشونه دوست داشتن و مورد اهمیت قرار گرفتن می‌دونید؟