19.7.08

وضعیت برق

شهربانوی عزیز گفته که از وضعیت برق شهر محل زندگی‌ام بنویسم. بله اینهم یک بازی وبلاگی جدیده و فکر می‌کنم هدفش بیشتر اطلاع رسانی باشه.
اینجا یعنی ونکوور کانادا به ندرت برق قطع میشه اما اگر قطع بشه خیلی فاجعه بار خواهد بود. نه شوخی‌ می‌کنم اما چون اینجا اجاق خوراک‌پزی هم برقیه از این نظره که میگم فاجعه پیش میاد. منظورمو درک می کنید که! ما که فکر روز مبادا رو هم کردیم و یه کباب پز گازی یا همان باربیکیو تهیه کردیم که یه وقت از گرسنگی تلف نشیم. اما خاطره‌ی برقی من:
وقتی فرزند سه ماهه شد ما رفتیم ایران. درست بعد از رفتن ما اینجا هوا به طرز بی‌سابقه‌ای بد شده، طوفانی و سرد. طوفان به حدی بوده که بعضی از درخت‌ها افتاده بودن. یکی از دوستان که می‌گفت یک شب به قدری طوفان شدید بوده که بیچاره فکر کرده که خونه‌ش ویران میشه. همین طوفان باعث قطعی بیست و چهار ساعته‌ی برق میشه و ما هم کلی خوش شانسی آوردیم که اون روزها اینجا نبودیم. چون با یه نوزاد سه ماهه حتماً روزهای خیلی سختی برامون میشده. اما این باعث نشد که از قطعی برق خسارت نبینیم. وقتی برگشتیم و فهمیدیم که بیست و چهار ساعت برق قطع بوده مجبور شدم همه‌ی ذخیره‌ی شیرمادری که با هزار زحمت برای فرزند فریز کرده بودم دور بریزم. نمیدونید چه حال بدی داشتم.
هرکسی که دوست داره میتونه از وضعیت برق شهرش بنویسه. من از همه دعوت می‌کنم.
خاستگاه این بازی