24.7.06

تعصب و جنگ

دوشنبه ،2 مرداد 1385
یک- این چند روز اخیر حوصله نوشتن نبود و وقتم به خوندن وبلاگها میگذشت. وبلاگ آدمهایی که همیشه فکر میکنیم تعدادشون کمه و فقط قدرتشون زیاده. گروه فشاری ها، استشهادیون، ذوب در ولایتها و به قول خودشون سگ درگاه امام حسین و ابوالفضل عباس و... و اینقدر تعداد اونها زیاده که باور کردنی نیست. آدمهای عجیبی که تعصب سر تا پای وجودشون رو فرا گرفته و تحمل شنیدن عقیده کمی مخالف خودشون رو ندارن و کاش در همین خلاصه می شد که به خون مخالفین خود تشنه اند. مثلاً یکی از این ذوب ها از نوحه سرایی مدل جدید که در اون خودشون رو سگ و ذلیل و غلام امامان می نامند انتقاد کرده بود و گفته بود که فلان مراجع تقلید این کار را حرام دانستن. طرفداران این نوع نوحه سرایی چه بد و بیراه ها که بهش نگفته بودن و براش خط و نشون ها نکشیده بودن. یا یکی از وبلاگ نویس های طرفدار آقای مهرورزی عکسی از ابطحی رو گذاشته و در توضیحش نوشته بامشاد اصلاحات! خنده دار اینجاست که اینها ادعای دیانتشون هم گوش فلک رو کر میکنه اما یادشون میره که در همین دین مبین مسخره کردن دیگران از گناهان بزرگه. اینها حتی خودشون هم با خودشون نمی سازن حالا فکر کنین با مخالفینشون چه می کنن. یه وبلاگ نویس بیچاره دیگه در حسرت به سزای عمل رساندن سلمان رشدی داره میسوزه. خلاصه خوندن داره این وبلاگها تا آدم کمی بیشتر با جامعه و افکارمردم خودش آشنا بشه و از محدوده خودش بیرون بیاد. خب با این همه اشکال مختلف تعصب از نوع مذهبی و سیاسی و قومی و غیره که دراقشار مختلف ملت ما وجود داره چه توقعی داریم که روزی به دموکراسی برسیم؟
دو- این جنگ حزب الله و اسراییل هم این روزها شده خوراک برنامه های خبری. جنگی که بعضی ها معتقدند توسط ایران به راه افتاده تا توجهات بین المللی از پرونده اتمی ایران بسوی لبنان و اسراییل کشیده بشه تا فرصتی دیگر برای دولت ایران بوجود بیاد. اما انگار این موضوع داره به نفع اسراییل تموم میشه تا ریشه حزب الله لبنان رو خشک کنه. اما ترس از اینکه آتش جنگ دامن کشور ما رو هم بگیره در دلم افتاده. هیچ بعید نیست که با سیاست آقایان چنین اتفاقی بیفته و واقعاً بیچاره ملت ما که به آتش خصومت دیرینه اعراب و اسراییل و ندانم کاری دولتمردان بسوزند

پ.ن : یه توضیح کوچولو برای منتظران ظهورحضرت نی نی خاتونک. این دکتر عزیز ما در اعلام تاریخ تولد هشت روز اشتباه کرده بودند. یعنی تاریخ صحیح سی ام تیر ماه بوده و دیروز تلفنی به من این خبر مسرت بخش رو داد که این نی نی طفلک تنبل نیست و اشتباه از ایشون بوده با این حساب فرزند تا بحال فقط سه روز تاخیر داشته که این تاخیر تا دو هفته هم ممکنه طول بکشه و کاملاً عادی است.